Címlap (Mező)gazdasági szabadságharc Az AGRI Bizottság munkájáról és a Közös Agrárpolitikáról


Az AGRI Bizottság munkájáról és a Közös Agrárpolitikáról

Az EU 2013 utáni többéves költségvetési forrásai: a véleménytervezet megvitatása

E-mail Nyomtatás PDF
FacebookIWIWTwitterMyspace bookmarkSatartlapvipstart.huBlogter.huDiggLinkter.huUrlGuru.huDel.icio.usGoogle bookmark

La Via raportőr ismertette a véleménytervezetét.

A vélemény elkészítésekor egy olyan feljegyzésből indult ki, amit a Bizottság főigazgatója már előzetesen megküldött a SURE Bizottság részére. Ez számos többletelemmel rendelkezik a korábbi anyagokhoz képest annak érdekében, hogy az élelmiszerellátás mennyisége és minősége biztosított legyen. Napjainkban egy új aspektusa is felmerül azon piac nélküli közjavaknak, amelyeket a termelők előállítanak, de amiért semmiféle kompenzációban nem részesülnek. A KAP számára olyan költségvetésre van szükség, ami legalább megegyezik a mostani szinttel, mert kevesebb forrásból nem tudjuk megvalósítani a célokat. A vélemény felvetette továbbá a tervezési időszak szükséges időtartamát. Minél rövidebb egy ilyen tervezési időszak, annál nagyobb a kockázata annak, hogy kevésbé hatékonyan használjuk fel a területfejlesztésre szánt forrásokat. A harmadik aspektus a költségvetés struktúráját illeti. Ez a téma természetesen a SURE Bizottságának is témája volt. Annak érdekében, hogy a mezőgazdasági rovat költségei az egyes és kettes pillér tekintetében csökkenjenek, célszerű lenne a jelenleginek megfelelő költségvetési struktúra fenntartása, ahol szerepel egy rovat kimondottan a KAP támogatására.

Kapcsolódó anyag:

Bővebben...
 

A KAP 2020 körül: Albert Deβ jelentéstervezetének bemutatása

E-mail Nyomtatás PDF
FacebookIWIWTwitterMyspace bookmarkSatartlapvipstart.huBlogter.huDiggLinkter.huUrlGuru.huDel.icio.usGoogle bookmark

Albert Deβ ismertette a jelentéstervezetet.

Alapgondolata az volt, hogy a KAP-nak a jövőben egyszerűbbé és igazságosabbá kell válnia. Miért van szükség KAP -ra? A gazdálkodók szempontjából és a biztonságos élelmiszerellátás vonatkozásában is, hiszen félmilliárd embert kell ellátni megfelelő mennyiségű és minőségű élelmiszerrel. Emellett fenntartható mezőgazdaságra van szükség, amely hozzájárul a természetes erőforrások fenntartásához. A mezőgazdaság és a vidéki régió fejlesztése szintén fontos része a jelentésnek, és a célok megvalósítása érdekében 2 pilléres, világos struktúrában kell gondolkodni. Nem szabad összekeverni az egyes feladatokat, mert az a bürokráciát tovább erősítheti. Nagyon fontos, hogy az első pillér erős legyen annak érdekében, hogy az EU-ban magas standardok valósulhassanak meg olyan szolgáltatások vonatkozásában, amelyet a piac nem megfelelően honorál. Az egyes tagállamok közötti különbségeket csökkenteni kell, a jelenlegi különbségek nem maradhatnak fenn.  A rendszer nem finanszírozhatja a bürokráciát, célirányosnak és egyszerűnek kell lennie, és a környezetvédelmi célokat szintén igazságosabban és célirányosabban kell megvalósítani a második pillérben.  Deβ elmondta, teljesen nyitott a javaslatokra, hogy hogyan lehet ezeket kevésbé bürokratikus módon az első pillérben is megvalósítani. 2013 után mind a két pillér nyújtotta finanszírozási eszköznek azonos értékűnek kell lennie. A kisgazdák kérdése sok tagállamban súlyos problémát jelent, de egyelőre nem talált megoldást arra, hogy a kisgazdákat hogyan lehetne Európa szinten egy jelentésben, közösen definiálni. Ezért arra tett javaslatot, hogy a tagállamok egy bizonyos összeget kötelezően az első pillérből használjanak fel a kisgazdák érdekében, ami akár kötelező százalék is lehet. Ami a fiatal gazdálkodókat illeti, közismert, hogy sok európai tagállamban nehézséget okoz a hitelekhez való hozzáférésük, ezért Deβ szerint a második pillérben egy speciális programot kellene létrehozni a fiatal gazdálkodók támogatására. Javaslata szerint a hátrányos helyzetű régiók az eddigiekhez hasonlóan maradjanak meg a második pillérben. Megfontolandó egy olyan javaslat, miszerint a második pillér eddigi tengelyei helyett blokkokat hoznánk létre a második pillérben. Az első blokk a pénzügyi eszközöket biztosítaná, amelyek mindenféle társfinanszírozás nélkül állnának a gazdák rendelkezésére. Ahol környezetvédelmi intézkedésekre van szükség, amiben a gazdálkodók önkéntesen részt vesznek, egy 75 százalékos EU- és 25 százalékos tagállami finanszírozásban lehetne gondolkodni, és az új tagállamok esetében speciális megoldások kerülnének kidolgozásra. Ami a vidékfejlesztést illeti, Deβ itt is arra a véleményre jutott, hogy bizonyos kivételektől eltekintve 50-50 százalékos társfinanszírozást kellene megtartani a jövőben is, azzal, hogy ezeket a társfinanszírozási eszközöket más célokra is fel lehessen használni. Ami a piaci eszközöket illeti, szükségesnek tartja, hogy az eddigi eszközök megmaradjanak, és válság esetén rendelkezésre álljanak. Deβ felvetette azt is, hogy adott esetben nem kellene- e visszatérni a minimális raktározási rendszerhez a spekuláció megfékezése érdekében.  A spekulációnak csak akkor lehet gátat szabni, ha bizonyos időszakra bizonyos mennyiségek raktározásra kerülnek.

Kapcsolódó anyagok:

Bővebben...
 

A Bizottság tájékoztatója az uniós iskolagyümölcs-rendszer megvalósításáról

E-mail Nyomtatás PDF
FacebookIWIWTwitterMyspace bookmarkSatartlapvipstart.huBlogter.huDiggLinkter.huUrlGuru.huDel.icio.usGoogle bookmark

A Bizottság képviselőjének tájékoztatója

A piac és a zöldség- gyümölcspiaci rendtartás megreformálása után indult el az iskolagyümölcs program 90 millió eurós összeg előirányzásával, figyelembe véve a tagállamok kérelmeit is. 2010-ben 23 tagállam vett részt a programban. A 90 milliós összegnek körülbelül 37 százalékát használták fel 2010-ben. Klasszikus probléma előtt állunk, egy nagyszerű célt akarunk szolgálni, amellyel mindenki egyetért, azonban a társfinanszírozás sok tagállamnak jelent problémát.  Az egyszerűsítés érdekében, változások várhatók a megvalósítási szabályok területén és 2012-ben a tapasztalatokról jelentés készül majd.  Az ellenőrzési problémák kiküszöbölése érdekében a Bizottság egy, az érintett képviselőkből álló munkacsoportot hozott létre. A Bizottság munkáját szakértők, kutatók segítik a legjobb tapasztalatok összegyűjtése, és a legjobb tapasztalatok cseréje érdekében. A program célja, hogy a gyümölcsfogyasztás növekedjen mind a gyermekek és pedagógusok, mind a szülők körében.

Bővebben...
 

A Bizottság tájékoztatója az EU és a világ cukorpiacainak helyzetéről

E-mail Nyomtatás PDF
FacebookIWIWTwitterMyspace bookmarkSatartlapvipstart.huBlogter.huDiggLinkter.huUrlGuru.huDel.icio.usGoogle bookmark

Paolo De Castro elnök felvezette a témát. A cukorpiacot jelenleg komoly egyensúlytalanságok jellemzik és az árak jelentősen emelkedtek. A Bizottság képviselője részletesen ismerteti a helyzetet.

A Bizottság képviselőjének tájékoztatója

A cukor világpiaci ára jelenleg rendkívül magas. Az Európai Unió főként a harmadik országok számára jelentett vonzó export célpontot, ami már nem áll fenn, mivel a cukor világpiaci ára jelenleg is magasabb, mint az EU-n belüli ár. A cukorreform végrehajtása után -a referencia árak csökkenésének következtében- csökkent a cukor ára az EU-ban. Ez a trend a magas világpiaci árak következtében, körülbelül egy éve indult meg, amikor 479 euró/tonna volt a cukor ára. A jelenlegi becslések szerint a világpiaci árak további emelkedése várható.  A Bizottság eleget szeretne tenni azon kötelezettségének, hogy biztosítsa a cukorellátást az EU piacán. A cukorreformnak köszönhetően megszűnt az a rendszer, amely specifikus kvótát tartalmazott az ún. teljes idős cukorfinomítók részére. Napjainkban, hogy az Európai Unió piaca kevésbé vonzó az árak csökkenésének következtében, az AKCS országokból származó import egyre inkább elmarad. A Bizottság úgy döntött, hogy belső termeléssel és harmadik országokból származó exporttal fogja ellátni a piacot. Ennek megfelelően tehát a kvótán kívüli cukrot kvótacukorrá alakítjuk, a kivetett adót pedig megszüntettük, így a cukor ingyenesen érkezik be az Unióba. Ezzel egyúttal megkönnyítjük harmadik országokból a nádcukor importját, hiszen itt viszonylag magas adót kellene eredetileg megfizetni. A jelenleg így szabályozott mennyiség 350 ezer tonna. A tapasztalatok alapján döntünk arról, hogy növeljük- e ezt a mennyiséget. A cukorpiac komoly feszültség alatt van, ezért lépett életbe a Bizottság azon döntése, hogy a kvótán kívüli cukrot kvótacukorrá alakítjuk és megszüntetjük az adót.  Különösen fontos ez azokkal a harmadik országokkal szemben, amelyek a cukrot jelentős mennyiségben és alacsony költségen állítják elő.

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 5

Küldetésben

A 2009-es EP- választások után egy teljesen új hang kerülhetett az európai törvényhozásba a jobbikos képviselők megjelenésével. A filmből az Európai Parlamentben végzett munkámat, küzdelmemet ismerhetik meg kicsit közelebbről.

Megtekintés LightBoxban

A Budaházy-film

Ez a film, amelyet munkatársaimmal együtt készítettünk, Budaházy György harcait mutatja be az elmúlt nyolc év diktatúrája ellen. A filmből világos: sokaknak elemi érdeke, hogy Gyuri minél tovább börtönben - és "nyugton"- maradjon.

Megtekintés LightBoxban

Magyar Guantanamo?

Aligha gondolná valaki, hogy a XXI. században Magyarországon, egy EU-tagállamban ugyanolyan módszerekkel folytathatnak büntetőeljárásokat "másként gondolkodó" ellenzékiekkel - így Budaházy-ékkal - szemben, mint az ötvenes években.

Megtekintés LightBoxban